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Substance Painter 2021 Getting Started - Course introduction

 

Substance Painter 2021 Getting Started - Part 01 - Materials & masking

 

Substance Painter 2021 Getting Started - Part 02 - Filters & generators

 

Substance Painter 2021 Getting Started - Part 03 - Brushes & painting

 

Substance Painter 2021 Getting Started - Part 04 - Adding decals

 

Substance Painter 2021 Getting Started - Part 05 - Exporting & rendering

 

 

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Brick Material in Substance Designer | Beginner Tutorial

 

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Substance Designer Getting Started: 01 - Creating a base material part One

 

 

Substance Designer Getting Started: 01 - Creating a base material part Two

 

 

Substance Designer Getting Started: 01 - Creating a base material part Three

 

 

Substance Designer Getting Started: 02 - Procedural Material Creation Workflows

 

 

Substance Designer Getting Started: 03 - Material Blending part One

 

 

Substance Designer Getting Started: 03 - Material Blending part Two

 

Substance Designer Getting Started: 03 - Material Blending part Three

 

Substance Designer Getting Started: 03 - Material Blending part Four

 

Substance Designer Getting Started: 04 - Part Four: Linking parameters - 01

 

Substance Designer Getting Started: 04 - Part Four: Linking parameters - 02

 

 

 

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Easily Create A Tileable Hex Pattern With Substance Designer

 

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Creating a Bitmap2Material Plugin in Substance Designer

 

 

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Substance Glass shader

 

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 All 80+ Blender material nodes explained in under 30 minutes

全80以上の Blenderマテリアルノードについて解説した30分のムービー

Daniel Krafft氏に感謝!

 

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Blender Complete Character Tutorial - Part1 - Modeling the Head

 

 

Blender Complete Character Tutorial - Part2 - Modeling the Body

 

 

Blender Complete Character Tutorial - Part3 - Hands and Feet

 

 

Blender Complete Character Tutorial - Part4 - Low Poly Hair

 
ブレンダーでのキャラクター作成を丁寧に解説されています。
初心者には大変役に立つチュートリアルムービです。
 

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3ds Maxに標準で搭載されている「リソースコレクター」

これは、シーン中のビットマップ画像を収集し、指定したフォルダにまとめてくれる便利な機能。

ただし、V-rayのシーンでは機能せず、全く使い物になりません。

 

V-Rayの環境でも使用できるリソースコレクターに代わるものはないかと探してみたところ

「MOTIVA COLLECTOR V1.1」なるものを見つけました。

機能としては標準のリソースコレクターと同じで、V-Ray Nextで問題なく機能しました。

 

ダウンロード:
https://www.motivacg.com/downloads/scripts-3dsmax/

 

ダウンロードされたファイル「MotivaCollector.zip」には複数のスクリプトが入っていますが、基本的に機能はおなじで、アプローチ違いで準備されているようです。親切ですね!

 

 

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Quick Tip: Clean Surface Mesh

 

3D Coatでの、サーフェスモードとボクセルモードを含むいくつかのスカルプト方法についての簡単な解説

METHODS FOR CLEANING UP SURFACE MESH ISSUES IN 3DC

https://lesterbanks.com/2018/08/methods-cleaning-surface-mesh-3dc/

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3D-Coatを中心としたPBRペイントワークを徹底解説(1)~概要編~

3D-Coatを中心としたPBRペイントワークを徹底解説(2)~初級編~

3D-Coatを中心としたPBRペイントワークを徹底解説(3)~中級編~

坂本一樹/ますく氏による3D-Coartの解説

 

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